RETURNERING OG REKLAMATION       

Fortrydelsesret

Hos Living-Room tilbyder vi 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt i vores butikker og på www.living-room.dk. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager dine varer. 

Har du købt din vare i en af vores butikker? 
Hvis du har købt en eller flere varer i en af vores butikker, kan du returnere varen sammen sted som du har købt den. Har du fået leveret varen til bopæl, kan vi også tilbyde returneringsservice mod et fragtgebyr på 299 DKK. Ønsker du at gøre brug af din fortrydelsesret, med en vare du har købt i butikken, skal du henvende dig til den butik du har købt varen i - du kan se informationerne på vores butikker her. Du kan ikke fortryde dit køb ved at nægte at modtage din vare. Når butikken har fået din varer retur skal du møde fysisk op i butikken, hvor de vil tilbagebetale dig for dine returnerede varer, eventuelt fratrukket et fragtgebyr. 

Har du købt din vare på www.living-room.dk?
Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret ved en vare købt online, skal du altid meddele os herom. Meddelelsen skal ske pr. mail på info@living-room.dk, her skal du tydeligt gøre opmærksom på at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret og mærk meddelelsen med 'Fortrydelsesret'. Du skal sende din vare retur til os senest 14 dage efter modtagelsen. Du kan ikke nægte at modtage din pakke eller lade være med at afhente den i din pakkeshop - hvis du ikke ønsker pakken alligevel, skal du stadig modtage og afhente pakken og herefter følge ovenstående. 

Har du fortrudt din ordre, inden du har modtaget den?
Har du fortrudt dit køb inden du har modtaget din vare, vil det i nogen tilfælde være muligt at annullere ordren. Dette kan kun ske hvis ordren ikke allerede er behandlet eller under behandling - er ordren allerede behandlet skal du følge ovenstående for at fortryde dit køb. 

Sådan skal din pakke sendes
Med mindre andet er aftalt, skal du selv afholde returneringsomkostninger. Har du købt en eller flere varer som er blevet leveret med GLS, tilbyder vi køb af en returlabel til 49 DKK, som du kan finde her, du er også selv velkommen til at købe og printe en returlabel fra en leverandør efter eget ønske (vi anbefaler dog altid at du køber en label med tracking, da du selv er ansvarlig for din pakke indtil vi har fået den). Ønsker du at returnere en eller flere varer som er blevet leveret med vores egne fragtmænd koster returneringen 299 DKK*, som du kan købe her, hvis du ønsker at gøre brug af dette skal du markere det i din mail. Du har også mulighed for selv at returnere dine varer i en af vores mange butikker. 

Hvis du selv køber en returlabel til din pakke bedes den sendes retur til:
Møbel Koncept (Living-Room)
Blangstedgårdsvej 7
5220 Odense SØ,
Danmark

Varens stand når du sender den retur 
Du skal altid sende varen retur i samme stand som du modtager den og gerne i samme eller tilsvarende indpakning. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på - du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Dine penge vil blive refunderet når vi har modtaget og behandlet din returnering og være synlig på din konto efter 2-4 hverdage. Pengene vil blive refunderet på samme kort som du købte varerne på. 






















Reklamation

Living-Room følger retningslinjerne fra Købeloven og tilbyder 2 års reklamationsret på dine varer. Din mulighed for at få ret i en reklamation kan dog ophøre, før reklamationsfristen er udløbet, hvis varen ikke er beregnet til at holde i to år, eller den ved naturlig brug er slidt op inden fristens udløb.

Har du en reklamation på en eller flere af dine vare, bedes du sende en mail til reklamation@living-room.dk.
Her skal du oplyse følgende:
- Navn
- Telefonnummer
- Ordrenummer (hvis købt online) / Fakturanummer og butik (hvis købt i butik)
- Billeder af den pågældende reklamation. 
- Eventuelt billede af faktura fra butik

Vores reklamationsbehandlingstid ligger på 2-4 uger.

Transportskade / Skade ved levering på produkt
Skulle du mod forventning modtage en transportskadet pakke eller opdager du en skade på produktet, skal det anmeldes inden for 48 timer, fra modtagelse af pakken. Anmeldelsen skal sendes til: reklamation@living-room.dk, med billeder, navn ordre- eller fakturanummer og telefonnummer.
Har du modtaget din pakke med GLS, bedes du sende billeder af følgende: 
- Pakkens udvendige flader
- Den samlede indvendige beskyttelse
- Det skadede indhold
- Billede af GLS-labelen synlig på pakken 
Dette bedes sendes med, for at vi bedst muligt kan vurdere skaden.


*På udvalgte få varer, herunder produktet 'Suar plankebord' gælder andre takster for returneringsfragtgebyr.