Levering og fragt

Nedenstående leveringsbetingelser er kun gældende for adresser på fastlandet samt brofaste øer.
For levering til ikke-brofaste øer, henvises til afsnit ”Levering til ikke-brofaste øer”.

 

Leveringsmetode

Levering sker primært med egne fragtmænd. Mindre ordre bliver leveret med GLS til nærmeste pakkeshop.

På mindre ordre afsendt med GLS er den forventede leveringstid 2-5 hverdage. 

På større ordre er den forventede leveringstid 5-15 hverdage.

I få tilfælde kan der forekomme øget leveringstid, grundet COVID-19. Vær opmærksom på, at varer på samme ordre kan komme ad flere omgange og med forskellige fragtmænd, da varerne kan komme fra forskellige leverandører. 

Leveringsintervallet hvorpå vi leverer ud, kan variere, og vi tilbyder levering hele dagen. Du kan forvente at modtage dine varer mellem kl. 7:00 og 22:00. 

 

Fragtpriser

Vi tilbyder fri fragt ved køb over 999 DKK. Ønsker du hjælp til indbæring eller opbæring tilbyder vi dette mod et gebyr - se mere under afsnittet "Levering med indbæring".

Mindre pakker på ordre under 999 DKK, bliver leveret med GLS til 79 DKK.

Disse priser er kun gældende for varer købt på vores webshop.  

I de fysiske butikker vil der være andre fragtpriser gældende, grundet den service og vejledning man får. 

 

Vigtigt ved leveringen

Undersøg altid emballagen for synlige skader, når du modtager varen fra fragtfirmaet. Hvis der er synlige skader, er de vigtigt, at du noterer det ved modtagelse på fragtmandens ”Smartphone” - inden du kvitterer for modtagelsen. Er du i tvivl, så spørg fragtmanden.

Ydermere, er det er dit ansvar som kunde at sikre at leveringen kan ske. Herved forstås, at fragtmanden på sikker vis kan komme op ad trapperne i dit hus, op ad trappeopgangen i din boligopgang, at der er plads til at komme ind af døråbninger, mm. hvis der er tilkøbt levering til et valgfrit rum. Opdages det først ved selve leveringen, at levering ikke kan ske pga. pladsmangel, vil du stadig blive afkrævet leveringsbeløbet, da købet vil blive betragtet som fortrudt.

Ved køb af større møbler anbefaler vi derfor, at du som kunde afmåler de nødvendige adgange.

 

Levering med indbæring

Levering fra Living-Room er almindelig ’levering til kantsten’, hvori det skal forstås at vores fragtmænd leverer varerne til husets eller lejlighedens kantsten/dør. Der kan tilkøbes hjælp til indbæring af en vare mod et tillæg på 299 DKK (gælder til og med 1. sal). Hjælp til opbæring fra 2. sal og op (max 4. sal) koster 599 DKK. 

Bemærk: Hjælp til indbæring/opbæring kræver at der minimum er én anden til stede som kan hjælpe med dette, da vores fragtmand ikke kan bære alle møbler op alene.  

Der tilbydes kun opbæring af produkter/pakker der vejer op til 80 kg. Smalle, stejle eller snoede trapper og/eller smalle døre eller andre forhold, kan hindre fragtmanden i at få varen frem til den ønskede placering. Hvis du er i tvivl om hvorvidt fragtmanden kan komme til på din adresse, opfordrer vi dig til at kontakte os for afklaring. Er der ikke den nødvendige plads til at fragtmanden kan foretage opbæringen, forbeholder vi os retten til at annullere tilkøbet af denne service, og i så fald vil beløbet for opbæring ikke blive refunderet, da tilkøbet betragtes som fortrudt.

  

Levering til ikke-brofaste øer

Vi leverer som udgangspunkt ikke til ikke-brofaste øer, men bor du på en ikke-brofast ø i Danmark kan du kontakte kundeservice for spørgsmål eller andre muligheder for levering.   

 

Transportskader

Skulle du mod forventning modtage en transportskadet pakke eller du opdager en skade på produktet, skal dette anmeldes inden for 24 timer, fra modtagelse af pakken. Anmeldelsen skal sendes via mail.

Send følgende information til info@living-room.dk

- Ordre nr.
- Hvilke dele der er skadet
- Beskrivelse af skaden
- Foto af emballagen udvendig
- Foto af emballagen indvendig
- Foto af selve skaden

Modtager du en pakke med synlige skader, opfordrer vi dig til at nægte modtagelse eller modtage med forbehold. Nægtes modtagelse returneres pakken til os hvorefter vi opretter en sag hos transportøren.