FRAGT OG LEVERING   

Nedenstående leveringsbetingelser er kun gældende for adresser på fastlandet samt brofaste øer. For levering til ikke-brofaste øer, henvises til afsnit ”Levering til ikke-brofaste øer”.

Leveringstid
Da vi har et bredt sortiment af møbler, boligtilbehør og andre nips er vores leveringstid varierende. Det vil for det meste fremgå af det enkelte produkt, hvor lang den estimeret leveringstid er, men du kan også læse mere om leveringstiden på vores forskellige slags vare(r) her. 

* Grundet Covid-19, kan der forekomme øget leveringstid på udvalgte varer, specielt varer som kommer fra oversøiske lande. Det vil fremgå på de fleste varer, dog med undtagelser, hvis det er forudbestilling eller der er øget leveringstid - du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du ønsker yderligere information om specifikke produkter. 

Leveringsmetode
Hos Living-Room bruger vi egne fragtmænd og GLS til levering. Dette betyder, at køber du en større vare hos os bliver den leveret med egne fragtmænd, køber du derimod en mindre vare (GLS mål) hos os, bliver den sendt med GLS.

GLS
Mindre varer som bliver leveret med GLS, bliver altid leveret til den GLS pakkeshop der ligger tættest på dig. Dette gør vi, da vi har vurderet at det er den bedste metode for at sikre os at du modtager din pakker og for at undgå leveringer hvor man som kunde ikke er hjemme. Det giver dig mere frihed i form af selv at kunne afhente din pakke når det passer dig. Pakker der bliver sendt med GLS vejer maks 20 kg. og er maks. 200 cm på længste side og maks. 300 cm i længde + omkreds.

Egne fragtmænd

Vores levering med fragtmænd er som udgangspunkt til kantsten, men man kan mod et gebyr få for hjælp til ind- og opbæring, som du kan læse mere om i afsnittet 'Levering med indbæring' nedenfor. Når din ordre er blevet behandlet inde hos os, vil du modtage en mail med leveringsinformation, i form af leveringsdag eller et GLS trackingnummer. Det er ikke muligt at bestille bestemte tidspunker på dagen, hvor vare kan blive leveret, da dette afhænger af mange faktorer - dog ringer vores fragtmænd altid 2 timer inden de kommer, så man har mulighed for at være hjemme eller aftale andet med aflæsning. Leveringsintervallet hvorpå vi leverer varer med egne fragtmænd strækker sig ca. fra kl. 7:00 - 22:00. 

Fragtpriser
Vi tilbyder fri fragt ved køb over 5.000 DKK*. Ved køb af møbler og større gods til under 5.000 DKK tilbyder vi levering til kantsten til 299 DKK. Ønskes der hjælp til indbæring eller opbæring, kan dette tilkøbes mod et gebyr - se mere under afsnittet "levering med indbæring".
Mindre varer bliver leveret med GLS til 79 DKK. Dette gælder varer på maks 20 kg.   

*På udvalgte få varer, herunder produktet 'Suar plankebord' gælder andre takster for fragt. 
 
Vigtigt ved leveringen
Undersøg altid emballagen for synlige skader, når du modtager en vare. Hvis der er synlige skader, er det vigtigt, at du noterer det ned, gerne med billeder og siger det til fragtmanden og følger nedstående i afsnittet 'Transportskader'. Ydermere, er det dit ansvar som kunde at sikre at leveringen kan ske. Herved forstås, at fragtmanden på sikker vis kan komme op ad trapperne i dit hus, op ad trappeopgangen i din boligopgang og at der er plads til at komme ind af døråbninger, mm. hvis der er tilkøbt ind- eller opbæring. Opdages det først ved selve leveringen, at levering ikke kan ske pga. pladsmangel, vil du stadig blive afkrævet leveringsbeløbet, da købet vil blive betragtet som fortrudt. Ved køb af større møbler anbefaler vi derfor, at du som kunde afmåler de nødvendige adgange.

Transportskader
Skulle du mod forventning modtage en transportskadet pakke eller opdager du en skade på produktet, skal det anmeldes inden for 48 timer, fra modtagelse af pakken. Anmeldelsen skal sendes til: reklamation@living-room.dk, med billeder, navn ordre- eller fakturanummer og telefonnummer.

Levering med indbæring
Levering fra Living-Room er almindelig ’levering til kantsten’, hvori det skal forstås at vores fragtmænd leverer varerne til husets eller lejlighedens kantsten/dør. Der kan mod gebyr købes diverse ekstra tilkøb til levering:
- Hjælp til indbæring mod et tillæg på 299 DKK (gælder til og med 1. sal)
- Hjælp til opbæring fra 2. sal og op mod et tillæg på 599 DKK (max 4. sal)

Bemærk: Hjælp til ind- og opbæring kræver at der minimum er én anden til stede som kan hjælpe med dette, da vores fragtmand ikke kan bære alle møbler op alene. Det er modtagers ansvar at der er tilgængelighed og plads til indbæring/opbæring, da det ellers er på eget ansvar. 

Levering til ikke-brofaste øer
Vi leverer som udgangspunkt ikke til ikke-brofaste øer, men bor du på en ikke-brofast ø i Danmark kan du kontakte kundeservice for spørgsmål eller andre muligheder for levering.